Jag har inte suttit så mycket vid datorn under de första dagarna av min minisemester, utan mest kollat mail. På måndagen, den första hela dagen här i Calella var på på playan och gottade oss. Underbart att höra havets brus och känna varm sand mot sina fötter.

Senare på dagen spelade vi kort, något som vi alltid gör när vi träffas. Kvällens fotbollsmatch där Spanien med nöd och näppe vann med 2-0 var ju också ett obligatoriskt att se.

I går var vi 10 personer som tog tåget in till Barcelona. Eftersom viljorna skiljde sig åt avseende aktiviteter så delade vi på oss, undertecknad och U hade stämt möte med andra väninnor som bodde i Barcelona. Vi fick en fin dag där vi vandrade på Las Ramblas, besökte de gotiska kvarteren och avslutade med lunch. Sen var det dags att ta tåget tillbaka till Calella igen.

Kvällen avslutades med mer kortspel på hotellet, middag och sist men inte minst med en nattfösare vid poolen. Vi var närmare 20 personer som ockuperade ena väggen vid långsidan. Klockan var närmare 1 när jag kom i säng.

I dag är programmet fritt. Det är stranden som gäller och vi träffas antingen där eller vid frukosten. Nu är klockan mycket, så jag blir nog ensam vid frukostbordet. Vad gör det, jag vet ju var jag hittar de andra sen.

I morgon är det San Juan, spanjorernas midsommar, så det blir säkert en hel del festligheter och firande i Calella ikväll. Eftersom jag har sovit bra i natt, så kommer jag nog orka med denna kväll också.